مدل حکومت ولایی بهترین الگو برای اداره جوامع انسانی است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

پایگاه مردمی ارتشرییس اداره عقیدتی ـ سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) مدل حکومت ولایی را بهترین الگو برای اداره جوامع انسانی دانست و گفت: امروز جامعه بشری و بخصوص جهان تشیع نگاهی ویژه به موضع‌گیری‌ها و برخوردهای حوزه در قبال مسائل مختلف دارد.

به گزارش پایگاه مردمی ارتشبه نقل از خبرگزاری فارس ، حجت‌الاسلام انصاری رییس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص)، حوزه‌های علمیه را خاستگاه نظام و انقلاب عنوان کرد و اظهار داشت: این سند افتخار حوزه‌های علمیه است که پس از پیروزی شکوهمندانقلاب اسلامی هیچگاه ارتباط وتعامل سازنده خود با دولت اسلامی را قطع نکرده و همواره در مقاطع مختلف نظرات، ‌دیدگاه‌ها و نقطه نظرات سازنده خود را مبتنی برآموزه‌های دینی دراختیا ردولتمردان قرارداده‌اند تا مشکلات پیشروی آنان به سهولت حل گردد.

وی با انتقاد از تبلیغات مسموم برخی بدخواهان انقلاب در القای قطع تعاملات حوزه‌ها با دولت گفت: هیچ دولتی به خودش اجازه و جرات نداده ارتباط خود را با مراجع اعزام تقلید و علما و حوزویان قطع کند و این ارتباط همواره صمیمانه برقرار بوده، اما شاید شدت و ضعف این ارتباطات در برهه‌هایی و در برخی دولت‌ها متفاوت بوده است.

انصاری با اشاره به جایگاه رفیع حوزه‌ها در جامعه اسلامی و ضرورت بهره‌گیری ازاین پایگاه اجتماعی گسترده تصریح کرد: علما و مراجع بزرگوار حوزه همواره کمر همت را برای حل مشکلات مردم و نظام بسته‌اند و امور فرهنگی که اصلی‌ترین کار حوزه‌ها است نیز از ارائه راهکارها و دیدگا‌ه‌های خود دریغ ننموده‌اند، ‌لذا هر دولتی به میزانی که خودش را به علما نزدیک کرده سود برده و به هر میزان که جدا شده به همان مقدارضررکرده و پایگاه اجتماعی خود را از دست داده است.

رییس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) با اشاره به سفر رییس جمهور منتخب به قم و دیدار با مراجع اعزام گفت: رییس منتخب دولت یازدهم یک پرورش یافته حوزه‌های علمیه است و شاید امروز بتوانیم این را به عنوان یک افتخار بگویم که بازهم مردم به این نتیجه رسیدند برای حل مشکلات اجرایی کشور به یک روحانی اعتماد کنند و قطعا آقای دکتر روحانی هم از این فرصت و نعمت الهی که خدمتگذاری مردم است مطابق با سیاست‌های نظام و منویات مقام معظم رهبری حداکثر استفاده را بکنند تا زمینه تعاملات بیشتر و محکم‌تر حوزه‌ها و دولتی از دهم فراهم گردد البته سفر ایشان به قم و دیدار با مراجع و بزرگان حوزه هم حاکی همین مسئله است که امیدواریم محقق گردد.

انصاری با اشاره به نقش اساسی حوزه‌های علمیه در ترویج و اشاعه آموزه‌های غنی دین مبین اسلام گفت: بدیهی است پرچم‌دار اصلی و اصلی‌ترین نهاد مباحث دینی اعم از عرصه‌های تحقیق، بررسی و جستجو و به ویژه در اشاعه وگسترش دین، ‌حوزه‌های علمیه هستند و این امرهم درتاریخ حوزه به خوبی نشان داده شده و امروزهم درتمام دنیا به ویژه جهان تشییع مورد قبول واقع شده است.

وی ادامه داد: انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی ایران باحضورمردم درصحنه به وجودآمده و پیروزشد اما پرچم‌داری آن با حوزه‌های علمیه و امام خمینی(ره) که خود برخاسته و تربیت یافته دامن پاک علمای حوزوی بودند. امروزاین انقلاب به پشتوانه حوزه‌های علمیه نگاه‌های فردی،‌اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دنیا را تغییر داده و مدل و رویکرد جدید برای اداره جهان با پرچم‌داری حوزه معرفی نموده است.

انصاری استفاده از روش‌های تبلیغ سنتی را درکنار بهره‌گیری از فناوری‌های جدید و نوین در امر ترویج و اشاعه علوم دینی مورد تاکید قرار داد و یادآورشد: باتوجه به اهمیت حوزه هم درتاریخ و هم در عصر حاضر و جایگاه این نهاد مقدس در اشاعه دین دو راهکار مناسب و خوب داریم یکی از استفاده همان شیوه سنتی و دیرینه حوزه‌های علمیه در قالب منبر، سخنرانی و کتاب است که البته بسیار مهم و تاثیرگذار نیز می‌باشد و راه دوم بهره‌گیری امکانات روز و تکنولوژی و فناوری‌های نوین رایانه‌ای و نرم‌افزاری است که راه‌های تبلیغ و ترویج دین را با سریع‌ترین و بهترین ‌شکل ممکن می‌سازد که البته حوزه‌های علمیه این روش را در کنار روش اول با موفقیت انجام داده و هم اکنون جایگاه ویژه‌ای نیز در این زمینه درشبکه‌های مجازی دنیا درترویج فرهنگ ناب شیعه دارد.

رییس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) در بخش دیگری از گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، مدل حکومت ولایی را بهترین الگو برای اداره جوامع انسانی توصیف کرد و اظهار داشت: امروز جامعه بشری و به خصوص جهان تشیع نگاه خاص و ویژه به موضع‌گیری‌ها و برخوردهای حوزه درقبال مسائل مختلف داشته ومیزان ورود، نوع ورود، ‌عکس‌العمل‌های و دیدگاه‌های حوزه را آخرین حجت تمام‌کننده وفصل‌الخطاب برای خود می‌دانند به خصوص که ما یک مدل بسیار روشن و موفق از اداره جامعه توسط دین و متخصصان دینی را به دنیای امروز ارائه داده‌ایم که پرافتخارترین مدل موفق و الگوی محسوب شده و آنهم، ‌همین نظام ولایی است.

این کارشناس برجسته علوم حوزوی با اشاره به انقلاب‌ها وخیزش‌های ملت‌های منطقه وجهان اسلام گفت: در خیلی ازکشورها انقلاب‌هایی رخ می‌دهد، مردم حرکت می‌کنند و می‌خواهند که مطالباتشان مطرح کنند ولی چون نظام آنها و جهت‌گیری‌هایشان و اداره انقلاب‌شان از یک مدل مثل مدل ولایی ما محروم است در همان قدم‌های اول شکست می‌خورند و یا اگر پیروزی نسبی هم به دست آورند در ادامه مسیرشکست می خورند.

وی ادامه داد: مدل ولایی ارائه شده ازسوی نظام مقدس جمهوری اسلامی یک مدل سلسله مراتب مقدس و نورانی الهی است چرا که ما معتقدیم تنهاکارشناسان دین می‌توانند جامعه ومردم را به خداوند وصل کنند، ‌درزمان پیامبر اکرم(ص) این ماموریت ومسئولیت برعهده وجود نازنین ایشان بود بعد از ایشان با امام معصوم و به اعتقاد ما در زمان غیبت، این مسوولیت برعهده فقیه جامعه‌الشرایطی است که به تعبیرما ولایت فقیه است که متخصص دین بوده و حاکمیت خداوند را اعمال می‌کند لذا حوزه‌های علمیه به عنوان پرچم‌داران دین وتعالیم آسمانی و الهی می‌توانند درارائه و اشاعه مدل بسیارموفق وپیشرفته موثر باشند.

انصاری بیداری اسلامی را حرکتی مقدس و زیبا توصیف کرد و افزود: بیداری اسلامی که در منطقه غرب آسیا وشمال آفریقا و اقصی نقاط جهان با آن مواجهه ‌ایم نشات گرفته از اندیشه‌های بلند و والای بنیان‌گذارکبیرجمهوری اسلامی و خلف صالح ایشان حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای مدظله العالی که به عنوان یک درد دین درکشورهای مسلمان و حتی برخی کشورهای غیرمسلمان که مردم آزاده وآزاداندیش دارند مطرح و در قالب خیزش‌های اسلامی به ثمر رسیده است.

این کارشناس و استاد حوزه با اشاره به علل خدشه‌دارشدن و انحراف مسیرانقلاب‌های کشورهای اسلامی تصریح کرد: در کشورهایی مثل تونس، الجزایر، لیبی، مصر و بحرین شاهد این خیزش‌ها وبیداری اسلامی هستیم که از مساجد شروع شده،‌ با شعارهای دینی واسلامی آغاز و دربرخی کشورها با پشتیبانی رهبران و علمای دینی حرکت نموده اما به دو دلیل اگر دقت نشود ادامه مسیرممکن است با خدشه‌ و یا انحراف مواجه شود.

وی با تشریح دلایل ایجاد مشکل در انقلابهای منطقه‌ای اظهار داشت: یکی ازاین دلایل شدت دشمنی دنیای استکبار با این حرکت‌ها است چرا که آنها منافع خود را با این بیداری‌ها ازدست رفته تلقی کرده ونهایت توان وتلاش خود را برای توقف و سلطه بر این انقلاب‌ها به کار می‌گیرند.

انصاری دلیل دوم خدشه‌دار و انحراف درعدم پیروزی قطعی خیزش‌های بیداری اسلامی را نبود محور و رهبری برای ملت‌ها عنوان کرد و افزود: دیگر دلیل این موضوع نداشتن محور، ‌تمام‌کننده و رهبری است که بتواند این مسیر را با درایت،‌هوشمندی وتدبیرادامه داده و به سرانجام برساند.

وی ادامه داد: در انقلاب اسلامی ایران محور اصلی حضرت امام (ره) بودند و پس از آن نیز پرچم را به حضرت آقا دادند و امروز ایشان محور و قطب این حرکت و انقلاب شکوهمند است ولی ملت‌های قیام‌کننده درجریان بیداری اسلامی از این نعمت محرومند و به همین دلیل مانند انقلاب مصر به پیروزی نسبی دست می‌یابند ولی به دلیل عدم رهبری موفق جامعه باتوطئه و نقشه استکبارشکست می ‌خورند.

انصاری در ادامه اسلام را نفی کننده هرگونه خشونت و تروریسم دانست و با اشاره به عملکرد سخیف و ضدانسانی و اسلامی گروه‌های تفکیری در سراسر دنیا گفت: ما عاقبت هرکار غیراخلاقی، ‌غیراصولی و غیرالهی را نابودی ونیستی می‌دانیم واین وعده الهی وبشارت خداوندمتعال است که حقدر پایان پیروز است و وارثان زمین مستضعفان وصالحاند زیرا هر حرکتی برخلاف یک نظام دینی، ‌ارزشی و انسانی پایه‌گذاری شود شاید چند صباحی یا چندسالی دوام یابد ولی عاقبت آن تباهی است.

وی تصریح کرد: اسلام دین مهربانی وعطوفت و برادری و پیامبرگرامی اسلام (ص) منادی وحدت‌، همدلی و مهربانی است لذا اسلام با این نوع نگاه باتروریسم درهرشکل و ابعادی مخالف است و آن را توسط هر شخص و جریانی و با هر هدفی محکوم می‌نماید.

انصاری با تاکید براین که جمهوری اسلامی ایران در طول 35 سال گذشته همواره به عنوان بهترین مدل از حکومت اسلامی، ‌بیشترین لطمه را از تروریست‌ها خورده است، اظهار داشت: تنها در یک روز در سال 60 رییس جمهور، نخست وزیر و در روز دیگری بیش از 70 تن از مسئولان نظام و یاران انقلاب توسط تروریست‌ها شهید شدند، بسیاری ازشخصیت‌ها انقلاب و مردم ما نیز در ترور فیزیکی و هم ترور شخصیتی ازتروریست‌ها در دنیا لطمه خورده‌اند و لذا موضع همیشگی ما مخالفت جدی با تروریست بوده و هست.

وی افزود: گروه‌های سلفی و تکفیری زاییده تفکرات استکباری هستند نظام استکباری و صهیونیست‌ها این‌ها را به وجود آورده‌اند تا یک چهره خشن و غیر واقعی ازدین را به دنیا نشان دهند لذا امروز می‌بینیم هرجایی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها می‌خواهند فتنه و آشوبی درست کنند این گروه‌ها را جلو می‌اندازند ولی ما یقین داریم پایان ظلم، ‌تباهی است و نابودی است و عاقبت این گروهها نیز چیز جز شکست نخواهد بود.

رییس عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند خاتم ‌الانبیاء (ص) با انتقاد از تبلیغات مسمومی که دنیا غرب درضدیت با اسلام و القای این تفکر که اسلام با کسب علم و بهره‌گیری از آن مخالفت است به خبرنگار حوزه گفت: امروزچه دنیا جدید بخواهد و چه نخواهد مجبور است به این واقعیت اقرار کند ممتازینی از علمای علم جدید که نظرات آنها امروز در دانشگاه‌ها و مراکز علمی همان مدعیان تدریس می‌شود، علمای اسلامی‌اند. ابن‌سینا، ‌ابوریحان بیرونی، رازی،شیخ طوسی و از این دست علمای بزرگی که درتاریخ اسلام به عنوان طلایه‌داران و پرچمداران دین و علم امروز مطرح‌اند همگی تربیت‌یافتگان دین وآموزه‌های مکتب اسلام هستند.

وی ادامه داد: بزرگان دین ما هم از شخص نبی‌اکرم اسلام(ص) تاائمه اطهار(ع) وعلمای بزرگ دینی همیشه از علم تعریف و حمایت کرده‌اند لذا در قرآن وروایات اسلامی سفارش و تاکید بسیاری دراهمیت جایگاه علم و علم‌آموزی داریم والبته قرآن کریم خودسرچشمه فیوضات و علم الهی است.

انصاری انقلاب اسلامی در جامعه امروز ایران را یک مدل از همان حکومت دینی توصیف کرد که جایگاه علم درراس امورآن قرار دارد و اظهار داشت: امروز انقلاب اسلامی درهمه زمینه‌های علمی درمقایسه با قبل از انقلاب صدها بلکه هزاران برابرپیشرفت کرده‌ است.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران به برکت اسلام، ‌امروز علیرغم این همه تحریم، تهدید و فشار درتمام عرصه‌های علمی و فناوری پیشرفت‌های جهشی و بسیاربزرگی داشته است به عنوان مثال ایران فضاپیما با موجود زنده به فضا فرستاده و بازگردانده‌ است ودلیل عمده بهانه‌جویی‌های غرب درمسئله صلح‌آمیزهسته‌ای ایران نیزهمین پیشرفت‌های ‌بی‌نظیر و روزافزون علمی ما است.

رییس عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران تدابیر و منویات رهبرمعظم انقلاب را ضامن رشد، ارتقاء، اقتدار و ایجاد انگیزه درنیروهای مسلح جمهوری اسلامی خواند و اظهار داشت: افتخار ما در نیروهای مسلح این است که مقام معظم رهبری هم رهبر و ولی امرمان و هم فرمانده ما هستند و نیروهای مسلح مثل ملت ایران بلکه به عنوان سرباز، خود را تابع این سلسله نورانی ولایت می‌دانند.

وی افزود: همه ما سرباز ولایت هستیم و خوشبختانه به جرات می‌توانیم بگویم امروز نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و وزارت دفاع خود را سربازگوش به فرمان ولی امر وفرمانده  گرانقدر خود حضرت امام خامنه‌ای مد ظله العالی دانسته و این ارادت قلبی و عمیق با ولایت در ارتش جمهوری اسلامی کاملا مشهود و ملموس است.

انصاری تصریح کرد: قطعا یکی از بزرگترین خدمت‌هایی که امام راحل (ره) به این کشور وانقلاب کردند این بود که یک پیوند سازمان یافته و قلبی محکمی را بین نیروهای مسلح وحوزه‌های علمیه به وجود آوردند که تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی و نهاد نمایندگی ولی فقیه درنیروهای مسلح یکی از برکات این پیوند مبارک بود.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش در پایان، اصلی‌ترین وظیفه روحانیون در سازمان عقیدتی و سیاسی تبین تدابیر و رهنمودات ونظرات والای مقام عظمای ولایت درهمه زمینه‌ها اعم از عمومی و نظامی عنوان کرد و گفت: تبین وگسترش منویات ورهنمودهای ارزشمند معظم‌له به عنوان فرمانده کل قوا و ولی امر ما درارتش جمهوری اسلامی و سازمان عقیدتی و سیاسی مهمترین کار و درواقع یک اصل محسوب می‌شود و امروزدر نیروهای مسلح به ویژه ارتش همه گوش‌ها به طرف فرمان مقام معظم رهبری است تا همان تدبیری که ایشان دارند، اجراشود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا